‘Natuurlijk zijn wij OPEN. De deur is alleen dicht om energie te besparen.’ Met die leus is vorig jaar op initiatief van de Groningen City Club de Deuren Dicht-actie van Groningen Werkt Slim gestart. Met het bordje op de deur laat je bezoekers weten dat ze welkom zijn, ondanks dat de deur gesloten is.
De actie loopt nu al in meerdere steden en heeft daar geen invloed op bezoekersaantallen of omzet. Sterker nog: bezoekers reageren positief op de actie. Dat terwijl de dichte deur een besparing tot wel 40% op de energierekening kan opleveren en het klimaat wordt ontlast.
De bordjes zijn geschikt voor alle bedrijven die bezoekers ontvangen zoals horeca, winkels, kappers, schoonheidssalons, sportscholen en gezondheidscentra. Meer informatie over de Deuren Dicht-actie en het gratis actiepakket is te vinden op www.groningenwerktslim.com.
Van de eigenzinnige kleuren van Studio PEET naar de nuttige tips hoe je Pinterest kan…
Gisteravond werd in de Oldenhofzaal van Astoria de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van Ondernemend Haren gehouden.…